Trendi vagy sem?

Picture of Nóri

Nóri

Avagy mi a 2024-es év design trendje

Már biztosan rengeteg oldalon olvashattad az idei év grafikus és design trendjét. Sok blogger illetve tervező fogalmazza meg saját gondolatait az éppen felkapott stílusokról.
Vannak olyan irányzatok, amelyek újra és újra előtérbe kerülnek, fénykorukat élik évről évre, és vannak olyanok is, amelyek a régi időkből bukkanak elő.
Egy biztos: fontos szemelőtt tartanunk, hogy akármilyen trendi is egy stílus, vagy design, nem biztos hogy a mi márkánkhoz is passzol!

Ebben a blog bejegyzésben személyes kedvenceimet sorolom fel az idei design trendek közül. Mellé tűzdelem saját, szubjektív véleményemet, és mesélek arról is, hogy miért és hogyan érdemes kipróbálni akár a saját vizuális kommunikációdban.

1. Bold Minimalism

A minimalizmus, a 2024-es év időtálló és tartós grafikai trendje valószínűleg soha nem megy ki a divatból. Ez a „kevesebb több” elve alapján működő trend nagy kedvencem. Ennél a megközelítésnél a design minden egyes eleme egy célt szolgál, lecsupaszítva a felesleges dolgoktól, a lényeget tárja elénk. A minimalista designt a tiszta vonalak, a bőséges fehér tér és a rendezetlen esztétika jellemzi.
Ez a trend nemcsak az elegancia és az egyszerűség érzését kelti, hanem a hatékony kommunikációt is elősegíti. A korlátozott színpalettával és a határozott, figyelemfelkeltő tipográfiára összpontosító minimalizmus lehetővé teszi a tervezők számára, hogy pontosan közvetítsék az üzenetet. Miközben már javában dübörög a 2024-es év, a minimalizmus arra hívja fel a figyelmünket, hogy a kicsi ugrás is felér egy nagy ugrással!
Egy szuper tipp: Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de nekem rögtön a Bebas Neue ugrott be ideillő fontként! Ez a stílus jól illik plakátokhoz, címlapokhoz, de akár social posztokhoz is!

2. Doodles

Valljuk be őszintén! Mindenki firkált a saját füzetébe! A margókon szépen elhelyezett, kézzel rajzolt figurák, házikók, betűk szép emlékeket idézhetnek fel mindenkiben.
Aki esetleg jártas a grafikai tervezésben, az tudja hogy ezek az elnagyolt doodles grafikák, legtöbbször kézzel rajzolt figurák, nagyon trendik, és nem véletlen hogy számos tervező kedvenc trendje. Fénykorukat élik, természetesen főleg azokhoz a projektekhez illenek, amelyek könnyed, laza, és barátságos hangulatot szeretnének kommunikálni. Az utóbbi időben egyre több márka és vállalat alkalmazta a doodle figurákat, pontosan a barátságos kinézetük miatt. Alkalmazásuk nagyon sokrétű lehet, hiszen jól mutatnak bannereken, de akár social média grafikaként is megállják a helyüket.
Egy szuper tipp: ha doodles firkákat szeretnél alkalmazni a grafikádon, akkor mindenképp egy minimalista stílusú tipogrfáiában és elrendezésben gondolkodj. Így az összkinézet igazán modern és egyedi hangulatot fog kölcsönözni a projektnek.

Forrás: Clément Diouloufet , Hero Ninja , Julia , Blush , Wolfgang

3. Újrafelfedezett pixelek

Nem gondoltam, hogy a Minecraft után még bármilyen más dizájnon találkozhatok pixelekkel, kockákkal, amik még működnek is. Pedig be kell látnunk, hogy így van!
Ezek az apró, négyzet alakú kis kockák új életet és célt kapnak, és a nosztalgia és modernitás egyedülálló keverékét alkotják. Viszont fontos kihangsúlyozni: a pixelek használatának művészete már nem csak a retro videojátékokban köszönnek vissza, kreatív felhasználása megmutatkozik a webdesign, az animációk, az illusztrációk de akár a márkaépítés területén is.
Azért jó vele nem tulzásba esni, főként néhány betűre vagy grafikára érdemes alkalmazni.

4. 3D-s grafikák

2024-ben ismét nagyon szép helyezést ér el a 3D-s grafikai tervezés. Ami miatt ez a trend különösen figyelemre méltó, az a mostani könnyű és felhasználóbarát hozzáférhetőség. Köszönhetően az olyan eszközöknek is, mint pédául az Adobe Illustrator „Inflate” funkciója, amelyet éppen tavaly vezettek be – természetesen azért ezt is meg kell tanulni, hogyan is kell alkalmazni. Az Adobe és más innovátorok leegyszerűsítették a 3D-tervezést, és így a szélesebb közönség számára is elérhetővé tették azt. Ugyan úgy, mint a doodles figurák, úgy a 3D-s elemek és grafikák is megfigyelhetőek a vállalkozások, márkák kommunikációjában. Példaként a Pixelgyár social posztjait hozhatnám, ahol szintén megfigyelhetőek a 3D-s grafikai elemek. Keress rájuk instán! 🙂
Ez a 2024-es grafikai tervezési trend még mindig lendületben van, és még nagyobb részévé válik a mindennapi vizuális kommunikációnknak.
Egy szuper tipp: A Pixcap oldalán könnyedén hozzáférhetsz különböző 3D-s grafikákhoz, amelyeket személyre is szabhatsz!

Forrás: Amir Baqian

5. Gradientek

Imádom a színeket, és a színátmeneteket! Így amikor megláttam, hogy az idei grafikai trendek között szintén szerepel a gradient, akkor nagyon boldog voltam.
A gradientek mellett érdemes még szót, illetve betűt ejteni az élénk színhasználatról, sőt még a neon színekről is! Na de nézzük meg pontosan, mit is jelent a gradient?!
Ez a grafikai tervezési trend az egyik árnyalatból a másikba történő zökkenőmentes színkeverésről szól, amely olyan lenyűgöző átmeneteket hoz létre, amelyek mélységet és dimenziót kölcsönöznek a mintáknak. A színátmenetek sokoldalúak, sokféleképpen alkalmazhatók, a hátterektől kezdve a tipográfián át a logókig.
A gradiensek tökéletes megoldás arra, hogy feldobd a hátteret ahelyett, hogy egyszínű háttérszínt használnál. Vizuális megjelenése olyan erős és felismerhető, hogy akár a márkád főeleme is lehet. Legyen szó tehát akár egy finom, paszteles elhalványulásról, akár egy feltűnő neon színváltásról, az előttünk álló évben várhatóan egy extra plusz rétegét adják majd a tervezési projektekhez.
Egy szuper tipp: A Coolors oldalán gradientek között is tudsz böngészni. de akár a sajátodat is létre tudod hozni.

Tehát összegezve ezek a trendek figyelemfelkeltővé, trendivé tudják tenni a munkánkat. Viszont kérlek ne felejtsd el, amit már tanácsoltam a cikk elején is: csak akkor alkalmazd őket, ha valóban illenek az adott projekthez, vagy a márkához. Amennyiben rosszul alkalmazod ezeket a stílusokat, úgy sajnos előfordulhat, hogy nem azt a hatást keltik és érik el, amit szeretnél. Nem lesz a kommunikáció és a vizuális megjelenés márkaazonos, és az egésznek lesz egy fura érzete. Ugye érted mire gondolok?! 🙂

Remélem, hogy tudtam egy kis iránymutatást adni neked is, és örömmel olvastad végig ezt a bejegyzést!


Forrás: https://www.jukeboxprint.com/blog/24-of-the-Biggest-Graphic-Design-Trends-for-2024

Picture of Nóri

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

A színek ereje – esettanulmány

Hogyan válassz figyelemfelkeltő színeket a márkádhoz? Egyik ügyfelem nemrég azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy segítsek neki a social media posztjainak tervezésében. Judittal már korábbi tartalmain is dolgoztunk közösen, így örültem a megkeresésnek. A Pendula Gyermekbarát Fejlesztő Műhely, egy olyan

Tovább olvasom »

Trendi vagy sem?

Avagy mi a 2024-es év design trendje Már biztosan rengeteg oldalon olvashattad az idei év grafikus és design trendjét. Sok blogger illetve tervező fogalmazza meg saját gondolatait az éppen felkapott stílusokról. Vannak olyan irányzatok, amelyek újra és újra előtérbe kerülnek,

Tovább olvasom »

A logók típusai

Gondoltad volna hogy a logóknak több csoportja is van? Ez a bejegyzés a logók 7 típusát hivatott bemutatni, hogy el tudd dönteni a te márkádhoz melyik illik a legjobban. A logó egy cég vagy márka arculatának azon eleme, amely a

Tovább olvasom »