Reszponzív weboldalak fontossága

Picture of Nóri

Nóri

Manapság már annyira felgyorsult a világ! Az internetnek és az egyre okosabb kütyüknek köszönhetően bárhol, bármikor, bármire rá tudunk keresni. Csak előkapjuk a telefonunkat és már pötyögjük is be amit tudni szeretnénk.

Te például használtad már ma a mobilos böngésződ? Megnézted ma milyen idő lesz? Olvastál esetleg aktuális híreket a reggelid közben? Este egy jó film… na de mit ajánlanak mások?
Őszintén gondold végig, te milyen oldalakat pörgetsz végig szívesen? Fontos számodra, hogy gyorsan betöltsön? Könnyen olvasható legyen? Kulcsfontosságú, hogy könnyen tájékozódj benne? A kattinható gombok méretéről, és az egyéb finomságokról nem is beszélve!

Ez mind létfontosságú egy reszponzív weboldal látogatása során. Na de nézzük meg, mitől ilyen fontos a reszponzivitás, mit is jelent, és tényleg szükséges e!

Reszponzivitás, a reszponzív jelentése

A reszponzív melléknév jelentése: rugalmas, alkalmazkodó, lehetőségekhez igazodó. Ebből már sejthető, hogy maga a reszponzivitás szó ebből adódóan keletkezett, tehát valami automatikusan alkalmazkodik valamihez. Egy reszponzív weboldal esetében erről akkor beszélünk, hogy ha a felhasználó esztétikus, képernyőhöz alkalmazkodó weboldallal találkozik, és fokozza a felhasználói élményt. Az esztétikusság mellett fontos még, hogy az oldal a különböző képernyőkön megtartsa funkcióját, és betöltse feladatát, azaz könnyen és érthetően közölje az információkat.

Reszponzív weboldalakkal kapcsolatos statisztikai adatok

Még mielőtt megkérdeznéd, hogy miért is olyan fontos, hogy mobilon vagy akár a laptopon más design, vagy felépítés köszönjön vissza, nézzünk meg néhány statisztikát, és adatot.

Végig gondoltad az első kérdésnél a mobilos keresési számaidat? Milyen gyakran böngészel a telefonodon? Képzeld, a világ internetes forgalmának több mint 50%-a mobil eszközökről származik. Ráadásul a Google 2015 óta előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyek mobilbarátok. Ez azt jelenti, hogy hamarabb rangsorolja őket a keresési listában, mint azokat az oldalakat, amelyek nem alkalmazzák a reszponzivitást. Éppen ezért, a reszponzív oldalak eredményesebbek, és több látogató érkezik rá, ez pedig azt eredményezi, hogy akár 62%-al növelheti az eladást, vagy a felkeresést.
A felhasználók 74%-a nagyobb valószínűséggel látogat vissza egy reszponzív oldalra és 88% pedig biztosan visszatér a keresőbe, ha rosszul teljesít egy oldal. Ezek nagyon nagy számok!

Ezekből a statisztikákból fontos levonni a tanulságot. A reszponzivitás nem csak egy trend, vagy egy plusz minőségi beállítás, amit igény szerint kérhetsz. Sokkal inkább elengedhetetlen, főleg akkor, ha versenyképes szeretnél maradni.

Remélem, hogy a bejegyzés végére érve mostmár te is belátod, miért is olyan fontos a reszponzivitás. Ha már van weboldalad de még nincs mobilra optimalizálva, akkor érdemes ezzel minnél hamarabb foglalkoznod, hiszen értékes látogatókat veszítesz, akik potenciális vásárlók, megrendelők lehetnének a későbbiekben.

Mostanság tervezel weboldalt, vagy esetleg frissítenéd a jelenlegit? Bízd rám a tervezést, kérj egyedi, személyre szabott árajánlatot a kapcsolati fülön.

Picture of Nóri

Nóri

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

A színek ereje – esettanulmány

Hogyan válassz figyelemfelkeltő színeket a márkádhoz? Egyik ügyfelem nemrég azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy segítsek neki a social media posztjainak tervezésében. Judittal már korábbi tartalmain is dolgoztunk közösen, így örültem a megkeresésnek. A Pendula Gyermekbarát Fejlesztő Műhely, egy olyan

Tovább olvasom »

Trendi vagy sem?

Avagy mi a 2024-es év design trendje Már biztosan rengeteg oldalon olvashattad az idei év grafikus és design trendjét. Sok blogger illetve tervező fogalmazza meg saját gondolatait az éppen felkapott stílusokról. Vannak olyan irányzatok, amelyek újra és újra előtérbe kerülnek,

Tovább olvasom »

A logók típusai

Gondoltad volna hogy a logóknak több csoportja is van? Ez a bejegyzés a logók 7 típusát hivatott bemutatni, hogy el tudd dönteni a te márkádhoz melyik illik a legjobban. A logó egy cég vagy márka arculatának azon eleme, amely a

Tovább olvasom »